24/7 de beste en lekkerste
70's, 80's, 90's, 00's en
de HITS van NU !
Si on chantait (vertaling: "Als we eens zouden zingen") is een single van Julien Clerc. Het is afkomstig van zijn album Liberté, egalité, fraternité... ou la mort.
Nederland was in de jaren '70 even in de ban van het Franse lied, of wel chanson. Dit had tot resultaat dat Franse liedjes wat vaker in de hitparade kwamen en voor Julien Clerc betekende dat een tweetal hits in 1974, wel met enige vertraging.
In Si on chantait, dat al in 1972 was uitgegeven, bezingt Clerc zijn grote liefde Marie op zeer onschuldige wijze, hij wil met haar zingen. In België haalde het plaatje de hitparade BRT Top 30 niet. De titel werd later gebruikt voor een verzamelalbum van hem.
In 1976 had Julien Clerc zijn grootste Nederlandse hit: This Melody met een nummer 1-positie.
Bebe Rexha en David Guetta slaan opnieuw de handen ineen voor Sad Girls. Het duo heeft inmiddels een indrukwekkende staat van dienst opgebouwd met wereldwijde hits als Hey Mama, I’m Good (Blue) en One In A Million. De nieuwe single verschijnt als voorproefje van Rexha’s aankomende album Dirty Blonde, dat op 12 juni wordt uitgebracht via EMPIRE.
Sad Girls is een emotionele danceplaat over chaos, overleven en kwetsbaarheid. De tekst draait om het vinden van kracht in moeilijke tijden, terwijl Guetta zorgt voor een energieke houseproductie die het nummer richting de dansvloer stuwt.
Bebe Rexha schreef het nummer voor Dirty Blonde, haar eerste album sinds ze als onafhankelijk artiest verdergaat.
De samenwerking tussen Rexha en Guetta voelt inmiddels vertrouwd. Rexha omschrijft hun muzikale relatie als een “broer-zus-situatie”, terwijl Guetta zijn enthousiasme over de release niet onder stoelen of banken steekt. “Ik ben er echt geobsedeerd door en ben zo blij dat het eindelijk uit is,” zegt de Franse dj en producer..
Deze week is deze plaat de PowerPlay bij RadioJust4u.
Davina Michelle slaat een persoonlijke toon aan met haar nieuwe single Would I Be Friends With Me. Het nummer verscheen vandaag en vormt een voorproefje van haar nieuwe album, dat in september wordt verwacht. Eerder verschenen daarvan al de singles Still Champagne en What A Woman.
De zangeres schreef het nummer vanuit een opvallende gedachte: hoe zou je naar jezelf kijken als je één dag iemand anders was? In gesprekken met Qmusic en NPO Radio 2 vertelde Davina dat de song draait om zelfreflectie, zelfbeeld en de manier waarop mensen vaak strenger zijn voor zichzelf dan voor anderen. Zelf omschreef ze het uitgangspunt als een “brain fart”: een plotseling idee dat uitgroeide tot een compleet nummer.
Met Would I Be Friends With Me kiest Davina voor een onderwerp dat dichter bij haarzelf ligt dan veel van haar eerdere werk. De single sluit aan bij de meer persoonlijke koers die ze de afgelopen tijd is ingeslagen. Terwijl de belangstelling rond haar nieuwe album groeit, laat Davina alvast horen dat ze niet bang is om zichzelf centraal te stellen in haar muziek.
Train brengt met Pennsylvania Turnpike de tweede single uit van hun aankomende album Mad Dog In The Fog, dat op 28 augustus verschijnt. Het nummer draait om herinneringen, afkomst en de plaatsen die een mens vormen.
Voor frontman Pat Monahan heeft de song een extra persoonlijke betekenis: hij groeide op in Erie, Pennsylvania, en grijpt in de tekst terug op zijn jeugd en de wegen die hem uiteindelijk naar Californië brachten.
De single laat een meer persoonlijke kant van Train horen dan de band de afgelopen jaren vaak liet zien. Waar eerdere hits als Hey, Soul Sister en Drive By vooral draaiden om toegankelijke popmelodieën, staat hier het verhaal centraal. Ook de videoclip onderstreept dat gevoel, met beelden die verwijzen naar Monahans thuisstaat Pennsylvania.
Pennsylvania Turnpike volgt op de eerste albumsingle The Weekend en bouwt verder aan de verwachtingen rond Mad Dog In The Fog, het twaalfde studioalbum van de Amerikaanse band. Train viert dit jaar bovendien het 25-jarig jubileum van Drops Of Jupiter, de plaat die hen wereldwijd op de kaart zette. Met deze nieuwe single kijkt de groep niet alleen vooruit, maar ook terug op de reis die hen bracht waar ze vandaag staan.